· 

Як привернути увагу дітей та "включити" їх у заняття

Палички активностей

           На паличках від морозива намалюйте або напишіть прості активні завдання. Наприклад:

- покажи пташку, собаку, монстрика, ведмедя, паротяг, маму тощо;

- удай, ніби їдеш у машині;

- доторкнись до чогось блакитного, круглого, більшого за тебе, м'якого і т.ін.;

- плесни в долоні тричі голосно, двічі тихенько, дуже швидко і т.ін.;

проспівай звук "а-а-а", "о-о-о", "у-у-у";

- сядь навпочіпки, а потім підстрибни.

Зав'яжіть палички в пучок або складіть у коробочку. Застосовуйте їх, коли потрібно зробити ігрову паузу, привернути увагу певної дитини. Поповнюйте  колекцію паличок тими активностями, які тішать дітей і гарантовано "включають" їх у заняття.

за матеріалами ж.Музичний керівник №9, 2021

Зірочки

           Коли здійнявся галас і діти Вас не чують, покажіть на стелю й вигукніть: "Дивіться, згори падають зірочки!" покажіть руками, як вони падають, а ви їх ловите. Закличте дітей: "Хапайте зірочки в долоні! Ой ні, зірочок занадто багато! Ловіть їх ротиками (покажіть)!Міцно-міцно затисніть кулачки й закрийте ротики, щоб зірочки не вилетіли! Тримайте так, поки не сядемо на стільчики". Поки діти сідатимуть на стільчики або підлогу, вони трохи заспокояться. Можна буде "скласти зірочки в кишеньки" й відкрити ротики.

за матеріалами ж.Музичний керівник №9, 2021

Кошеня

         Запропонуйте дітям пограти з кошеням. Розчепірте пальці на правій руці, нехай діти зроблять те саме. а друга рука - це грайливе кошеня. Промовляйте віршик й показуйте дітям, як кошеня на кожне слово кусає по черзі пальці лівої руки - нехай діти повторюють. На слові "Киш!" плескайте в долоні.

Моє кошеня мене раптом вкусило.

Воно собі думає - мишку вхопило.

Ану, відпусти мене! Ай! Не кусай!

Он іграшка-мишка - із нею пограй.

Киш!

за матеріалами ж.Музичний керівник №9, 2021

Хто чує?

        Промовте: "Плесніть у долоні один раз, хто мене чує". кілька дітей плеснуть - це приверне увагу решти. Ведіть далі: "Плесніть у долоні двічі, хто мене чує".Плесків стане більше. Промовте ще раз: "Плесніть у долоні тричі, хто мене чує!" Наімовірніше, плеснуть усі діти, тож можна перейти до активностей, яку ви запланували.

за матеріалами ж.Музичний керівник №9, 2021

Жаба

         Станьте або сядьте кружка і запропонуйте дітям гру: "Я зараз дуже голосно скажу одне слово, а ви його по черзі повторите все тихіше і тихіше. Отже, увага.... Жаба!" Імовірно, діти дружно засміються - дозвольте їм це, але зовсім недовго. Голосно повторіть слово, нехай дитина поруч із вами промовить його трохи тихіше, друга дитина - ще тихіше, і так далі. Коли коло завершиться, розпочніть знову. Лише цього разу промовте слово дуже тихо, а діти нехай промовляють усе голосніше й голосніше. після цієї гри увага дітей буде зібранішою, тож зможете перейти до наступної активності.

за матеріалами ж.Музичний керівник №9, 2021

Кулачки - коліна - пальці

          Коротко опишіть дітям правила гри: "Ану, хто знає, як називаються різні частини тіла? Зараз я промовлю "Кулачки!" - а ви стискайте кулачки й піднімайте їх над головою (покажіть, а діти нехай повторять). Потям я скажу "Коліна!" - обхопіть свої колінки (покажіть). А коли я скажу "Пальці!"  - знов підніміть руки над головою й махайте пальчиками (покажіть). Починаємо!" Вигукуйте слова по черзі у помірному темпі, щоб діти встигали реагувати. Потім увімкніть бадьору музику і проведіть гру ще раз у швидшому темпі. Під кінець гру можна ускладнити несподіванкою - двічі-тричі назвати інші частини тіла, як-от: голова, животик, тощо. Відтак одразу завершити, поки діти не втомилися.

за матеріалами ж.Музичний керівник №9, 2021